Onze school wordt begeleid door

VCLB Tienen
Veldbornstraat 18, 3300 Tienen
Tel. 016 81 31 05    0479 66 22 12
Fax 016 81.84.66

Directie: mevr. Lies Vallaeys

De medewerkers verbonden aan onze school :

Mevr. Nathalie Schoovaerts     anker lagere school
Mevr. Benedicte Melis     schoolarts
Mevr. Ilse Willems     schoolverpleegkundige
Mevr. Kathleen Lambrix      anker kleuterschool

CLB, gezin en school

De opdracht van het CLB is bij te dragen tot het "welbevinden" van het kind.

Dit hangt samen met uiteenlopende aspecten van het leven: gezondheid, relaties met ouders, leerkrachten, vrienden, omgeving, zich goed voelen op school, geapprecieerd en gestimuleerd worden, betrokken worden bij wat over jou gezegd en beslist wordt.

De dienstverlening situeert zich op het raakvlak tussen school, gezin en leerling.

Leerlingbegeleiding kan niet los gezien worden van het school- en gezinsgebeuren.

CLB streeft  naar een schoolnabije werking vanuit een regelmatige beschikbaarheid in de school.

De school en het CLB hebben een gezamenlijk beleidscontract opgesteld dat de aandachtspunten voor de leerlingbegeleiding vastlegt. Dit is met de ouders besproken in de schoolraad.

Niet alleen de school, maar ook de leerlingen en ouders kunnen het CLB om hulp vragen.

Het CLB werkt gratis en discreet. Het centrum, de school en de ouders dragen een gezamenlijke verantwoordelijkheid.

Samenwerking met de school

- deelname aan klassenraad en bespreking van leerlingen

- onderzoeken in verband met ontwikkeling van kleuters en evolutie van leerlingen

- bijzondere testen en onderzoeken op aanvraag

- preventieve gezondheidszorg :

de medische preventieve onderzoeken en het toezicht op de besmettelijke ziekten zijn wettelijk verplicht. Het CLB voert deze onderzoeken kosteloos uit.

Programma van medische consulten

- een algemeen consult op het CLB.:  tweede kleuterklas en vijfde leerjaar

- een gericht consult op school : eerste kleuterklas, eerste en derde leerjaar

- vaccinaties :    -in het eerste leerjaar : een vaccin tegen difterie en tetanus

-in het vijfde leerjaar : een vaccin tegen mazelen, bof en rubella

Linterseweg 10

3440 Budingen

Telefoon: 011 58 86 92

Mobiel : 0483 02 12 14

An Biets

DOWNLOAD hier de FRIGO-fiche

bevestig deze op je koelkast en blijf zo steeds op de hoogte.